Exkluzív interjú a KABIRI SZŐNYEGÁRUHÁZ ügyvezetőjével

(Kunvári Antal interjúja Jamal Abdul Naser-rel)

A magyarországi keleti-szőnyegek piacán elsőként lett márkanév a KABIRI védjegy. A szőnyegek egyik legkorábbi említése az Ószövetségben található, de sok klasszikus irodalmi forrásban, köztük Homérosz Íliászában, Aiszkhülosz színdarabjaiban is megjelenik;i. e. 500-ban már gazdagon díszített szőnyegek készültek.

Ebből az időből származik a legrégibb fennmaradt szőnyeg: a PAZIRIK, az Altáj-hegység vidékéről, amely egy szkíta hercegnő sírleletének volt egy darabja.

A mára áttérve: Tisztelt Jamal Úr! Milyen minták, körülmények játszottak közre abban, hogy ÖN a keleti szőnyegek szépségének magyarországi hirdetője, majd terítője-disztribútora-lett?

1985-óta élek Budapesten; felsőfokú tanulmányaim elvégzése után óhazámba, Afganisztánba visszatérni akkoriban nem lett volna szerencsés, ezért úgy döntöttem, hogy a szívemhez és hagyományaimhoz hűen a népszerű keleti szőnyegek magyarországi megismertetésében – később forgalmazásában meglévő gazdasági űrt töltöm ki, és e feladatot missziónak tekintem.

A szőnyeget én szinte megszemélyesített tárgynak képzelem, amelyet szeretni, simogatni kell…. Ha megkedveljük, ragaszkodunk hozzá, féltjük, óvjuk, védelmezzük.

kabiri_019_kb

Szakmai tudása családi vonás, képzés vagy ilyen szintet bárki elsajátíthat?

Természetesen attól, hogy nem szövök-csomózok, pontosan ismerem a készítés technológiáját. Hangsúlyozom, hogy a témakörben fellelhető szakirodalmat folyamatosan tanulmányozom, szemlézem, elemzem igyekszem a mindennapokban hasznosítani magam és vevőim javára.

Ez a készítési mód évezredek óta nem változott ;ám minden tájnak megvan a maga sajátos motívum-és színvilága, amely családról-családra öröklődik, és csak kis részben módosul. E szín-minta és motívumvilágot szerette meg Európa, de például Japánban is igen népszerűek.

Mint polgár és mint szakember miben látja a -keleti-szőnyeg-kultúra világméretű –sokszázéves- diadalát?

Az ember természeténél fogva szereti a kényelmet, és a tárgyi eszközök, amelyek körülveszik, nem lehetnek –formailag, anyagukban, színeikben közömbösek számára. Hátha még minden nap találkozik velük!Világos, hogy meggondolja, megfontolja, hogy milyen tárgyakat-jelen esetben milyen szőnyegeket választ, milyen forma-terjedelem, mintázatú legyen a közelében.

A keleti szőnyegek titkát sokan kutatták, megfogalmazták: szerintem ami az embereket megfogja, azok szépsége, változatossága, egy kifinomult tárgy, és segítségével otthonába ”csempészi” a titokzatos keletet….

Milyen arányban jelenik meg ebben a tárgyi eszközben 1. -a vagyoni érték, (a jómód szimbóluma-2-a tartósság, 3. -ahasználati-sokoldalú-alkalmazása, 4. -hiúság, nagyzolás, dicsekvés?

Minden vásárlót más-és más szempont motivál: a hétköznapi használati tárgytól a művészeti érték felismeréséig terjed a skála. Ám azzal mindenki tisztában van, hogy egy szép keleti szőnyeg tartós értéket-vagyont-képvisel, éspedig tartósan.

A szőnyegekkel nem szükséges dicsekedni, dícsérik azok saját magukat. Itt hívom fel az olvasók figyelmét, hogy ha külföldön járnak, legyenek óvatosak a szőnyegek vásárlásánál-pld. selyemszőnyegeknél-mert igen sok a gépi hamisítvány. Látszólag olcsóbbak, de talmi tárgyak, csalódást okoznak gyakorta.

kabiri_04_kb-1280x854

Valóban minden kézicsomózású keleti szőnyeg eredeti és egyedi példány?

Igen, minden kézicsomózású keleti szőnyeg egyetlen, eredeti példány!

Nem kerülhetem meg a kérdést: a magyar közizlés és igény szint tartalmaz-e több ezer éves látens belső késztetést-az ősmagyarok sátraiban gazdagon megjelentek a szőnyegek-”késő százak után”a szőnyegek közelségének igénye, ma, 2018-ban?

Saját-most már több, mint 20 éves tapasztalatom szerint a magyarok kedvelik a keleti szőnyeget. És nemcsak az értelmiség, a „középosztály”, hanem az átlagpolgár is. Hogy ennek az eredője az ősmagyarok akkori igényének továbbhagyományozása miatt vált állandóvá, lehetséges.

Mert a sátrakban se szeri se száma nem volt a különféle célú gyapjúszőnyegek használatának. Ismereteim szerint a török-világ -Magyarországon-is igen magas –többek között- szőnyegkultúrát mutatott, indukált, hordozott. Nyilván hatással volt a lakosságra.

Egyébként a középkortól Magyarországon is készítettek kézicsomózású szőnyeget,
például: Marosvásárhelyen.

Véleménye szerint meddig lesz –akár keleten is –a szőnyegszövés a kézicsomózás-amely rendkívűl megterhelő fizikai munka- a mai valóságban, a robotizáció korában még gyakorlat?

A termelékenység, a digitalizáció, robotizáció a keleti szőnyegpiacot is megérintette. A tömegtermelés, a verseny nem múlik el hatástalanul, ezen a területen sem;egyre kevesebben vannak akik szőnyegszövéssel foglakoznak és mivel a kézigyártású szőnyegek ára egyre magasabb lesz, többnyire csak a jobbmódú polgárok tudják megvásárolni, főleg a művészi-magas értéket képviselő különleges keleti szőnyegeket.

kabiri

Van-e stratégiai terve 20 évi sikeres működése után a KABIRI SZŐNYEGÁRUHÁZNAK további bővítésre, előrelépésre?

Stratégiai tervünkben szerepel egy új, korszerű áruház és műhely létrehozása, ahol kényelmesen, könnyedén tekintheti meg a vásárló a választékot, parkolás-rakodás egyszerűen megoldható, a -tisztító, rojtozó stb. -műhely látványos bemutató is lehetne.

Lehet ez egy ipari parkban is, a főváros közelében. Bízom abban, hogy a bővítéshez az illetékes bank-ok- a Kis-és Középvállalkozások programjában segíteni fognak-bennünket-.
Célom továbbra is ez marad: minél magasabb színvonalon lássam el a vevőkörömet, a budapesti és vidéki vásárlót növekvő választékkal, teljeskörű szolgáltatással(online-
eladás, házhozszállítás, kölcsönzés, tisztítás, tanácsadás, stb. -megelégedésükre.

Miért tartotta fontosnak választott nevének, logójának  védjegyoltalom alá helyezését?Csak a hitelesség erősítése miatt?

Magyarországi „gyökereimet”kívántam mélyebbre ereszteni, a legmagasabb magyarországi jogi-hitelességi feltételnek megfelelni, A „KABIRI” név-egyébként afgánul: felnőtt, nagy-ot jelent-ezzel Márka lett;és a név, amely a Szőnyegáruház tulajdona, garancia a forgalmazott termékek eredetiségére, minőségére, árára –és értékére . És ezzel a védjeggyel áruházunk jogot nyert az európai unióban szokásos bejegyzett ® -registered-oltalmazott emblémák árui-szolgáltatásai -szimboluma-sorába lépni.

img_9754_b

Ön és munkatársai a kedves vásárlóknak nagyon szívesen adnak szaktanácsot a áru-k-kiválasztásánál;ez a KABIRI Vevőszolgálata. Ez igen fontos, tapasztalatom szerint igen hálásak a vevők emiatt. Része a kiegészítő szolgáltatásaiknak, mint házhozszállítás, on-line- eladás, szőnyegtisztítás, rojtozás stb. Terveznek-e további szervizt?

Újabban igen nagy népszerűségnek örvend a különféle szervezetektől, intézményektől a -nagyméretű-keleti szőnyegek kölcsönzése.

Mivel csak alkalmakkor van szükség ezekre, fölösleges megvásárolniuk, egyszerűbb, ha kölcsönzik azokat. -kongresszusok, vállalati ünnepségek, jubileumok, fogadások, stb. – Színházak is gyakran vesznek igénybe kölcsön-szőnyegeket. -legutolján a Miskolci Nemzeti Színház, a Marosvásárhelyi Színház élt ezzel a lehetőséggel. – A szokásos -kérdésében említett-szerviz szolgáltatásokon kívül több ízben bíztak meg szakértői feladattal-kárbecslés, értékbecslés, minőségi–eredetiségi viták, stb-hatóságok, magánszemélyek, ezeket objektíven korrektül látom el, az ügyek igazságos rendezése érdekében.

Igazgató úr! Válaszait köszönöm, és kívánom, hogy keleti szőnyeg „misszióját”
továbbra is eredményesen folytassa!

Kunvári Antal

http://www.kabiriszonyeghaz.hu/

Szeretne elsőként értesülni a legújabb híreinkről és linformációinkról?

Cikkeink hasonló témában

A CSOBI ZIEGLER TÖRTÉNETE RÖVIDEN

AZ interjú

Ezek érdekelhetnek még

Ez is érdekes lehet

Útmutató a szőnyegápoláshoz 1.

×
×

Cart

Regisztráljon a kedvezményekért!

Legyen Ön is a Kabiri család tagja! Készítsen felhasználót, és értesüljön elsőként a legújabb ajánlatainkról, kedvezményeinkről, és egyéb híreinkről!